Cykelklubben Svendborg - Dream

Hjem > Arkivet > 1996 til 2020 > 2017 > Aktiviteter 2017 > Hellerup Turen
Hellerup Turen

Den  31.05.2017

Hej Bruno og alle i andre klatrere !!!

Tak til dig Bruno, for en helt igennem fantastisk tur, gode oplevelser i bjergene,
et godt sted at bo, og en perfekt planlægning.
Alle I/vi andre bidrog med godt humør, godt sammenhold og tryllede det bedste ud i kulinariske retter, især morgenmaden
Torsdag var et kapitel for sig. Ture til olivensmagning Forskrækket, Vinsmagning Smil,
Gourmet middag SmilSmil
og Museet Antoni Gaudi blev der også tid til .

Eneste misere var at nogle af rytterne havde valgt et lavpris flyselskab til hjemturen,
det lønner sig ikke Forskrækket (SmilSmil)

Så til den alvorlige del af turen, efter at klubben har betalt kr. 5.500,00
er der et underskud på kr. 2.689,00 : 11 = 245,00 pr. pers.

Beløbet bedes indbetalt på klubbens konto (se under interne på hjemmesiden).

Tjau Mogens / Enrico.

Den 17. maj 2017

Ina skriver til cykelholdet:

Vi takker for det dejlige, humørfulde besøg. I er nogle seje gutter.

Jeg øver mig i at cykle langt til næste gang I kommer.

Der skal jo være nogen, der kører bagerst ........

Næste gang I kommer er det altså os, der giver øl 🍻

Bedste hilsner til teamet

Albert og Ina
L`Argentera

Billederne: øverst udsigt fra huset over byen og bjergene, nederst udsigt huset fra set fra haven

Cykelmotion Svendborg Dream

Bike Camp i Spanien 2017

Forord:

Årets forårstur gik i år til Spanien L´Argentera, ca 125 km. syd/vest for Barcelona.
Bruno havde udarbejdet et gennemarbejdet oplæg, og før vi tog afsted modtog vi en dagsorden hvor alle opgaver vedr. madlavning, værelsesfordeling mv. var fordelt.

Steen og Torsten havde gennemgået mulige ruter i området, og udvalgt de ruter de mente vi kunne overkomme.

Dag 1, søndag den 23. april

10 forventningsfulde ryttere Erik, Bimba, Kurt, Mogens, Erling, Henning, Torsten, Steen, Kaj, Parmo og ”Pelikanen” mødtes i Nyborg kl. 10.00.

Toget gik herefter til Københavns Lufthavn, efter lidt besvær med at finde vore pladser i toget, ikke uventet når man befordrer sig med DSB.

Fra Lufthavnen gik det videre. 8 af os på 1. klasse, med fri bar! Henning og Erik var henvist til monkey-class. De havde selv bestilt biletter.

Bruno modtog os i Barcelona, han var taget i forvejen for at gøre indkøb mv. Vi havde lejet to biler, og ankom til L`Argentera ved 21.00 tiden, hvor vi blev modtaget af vores værtinde Ina, dansk og spansk gift. Et dejligt hus, med tre ferielejligheder, udekøkken og en lille pool. Vi havde det hele for os selv.

Vores lejede cykler var leveret, gjort klar til ”kamp”,og påført navn. Efter lidt godt til mave og hals gik alle forventningsfulde til køjs.

Dag 2, mandag den 24. april
Vejr: Sol -17,2 grader
          56,2 km – 1.576 kalorier – 678 højdem.

Morgenmaden bestod af æg og bacon, frugter, ost, pølse mv. og dejligt brød. Hvilket blev serveret resten af ugen.

Ca. kl. 10.00 gik starten og vi kørte ud i det gode vejr. Vi gjorde først holdt for at besøge et oliven olie museum. Først fik vi historien om hvordan olivenolien er blevet fremstillet gennem tiderne. Herefter gik vi over til smagning af 4 forskellige olier. Det var en oplevelse, ikke alle syntes den var lige god.

Turen gik herefter til kysten, hvor vi spiste dejlig frokost i Cambrils. Den sidste del af turen blev heavy. En brat stigning satte alle på prøve, nogen mere end andre. Ved hjemkomsten fik vi en dejlig kold øl, og alle en tur i poolen.

Der blev taget beslutning om at opdele os i to, et hold for de gode, 6 personer og et hold for de endnu bedre, 5 personer, og køre hver vores ruter. Jeg kan derfor alene berette fra de gode.

Aftenmenuen bestod af grillet kyllingebryster og pølser med diverse tilbehør tilberedt af Steen og Henning.
Ina var så sød, og havde bagt en kage til os med bl.a. Johannesbrød.

Efter en skøn dag, gik alle forholdsvis tidligt i seng.

Dag 3, tirsdag den 25. april
Vejr: Overskyet, 17,2 grader.

65,43 km – 1.711 kalorier – 1.504 højdem.

Efter fællesfotografering foran ”huset”, startede de gode med en brat stigning, for at komme ud af byen. Så var dagen startet. Vi havde en dejlig rundtur i det utroligt smukke område. Bjerge, super veje, olivenlunde, ja, der er bare utroligt smukt.

Tempoet blev sat, så alle kunne følge med og derfor nyde turen og de smukke omgivelser. Frokosten springer vi let hen over, den dårligste pitza nogensinde fremstillet.

Efter hjemkomsten og enkelte forfriskninger, blev der bruset og alle kom i det bedste tøj.

Turen gik til Clos Figure, en mindre vinproducent. Vi startede med en rundvisning og indførsel i vinfremstillingens mysterier.

Herefter fik vi serveret en dejlig 4 retters menu, sammen med vinsmagningen. En dejlig oplevelse, så vi kunne gå til køjs, mættet af indtryk og mad.

Dag 4, onsdag den 26. april
Vejr: Overskyet, 16,1 grader.

61,3 km – 1.716 kalorier – 1.015 højdem.

Vi var meget spændte på morgenmaden, den skulle tilberedes af Kurt og Erik. Men vi fik en stor overraskelse. Alt var i den skønneste orden, baconen var ikke brændt på og frugterne var arrangeret som Kataloniens flag, super. Man skulle næsten tro, de havde fået hjælp.

Vi havde en skøn rundtur, med de udfordringer, sving, stigninger og nedkørsler, som området kan byde på.

Frokosten blev indtaget på en lille lokal cafe og var ubeklagelig.

Aftensmaden, Paella blev tilberedt af Bimba og Mogens + lidt hjælp  på den store udendørs paellapande. Ingredienserne var kylling, kanin, rejer, ris og et udvalg af egnens grøntsager. Forberedelserne tog, efter oplysning fra chefkokken ca. 4,5 timer, men så blev der også lavet så meget mad, at husets kat ligeledes blev mæt.

Parmo gav gin og tonic, med de konsekvenser det nu måtte have.

Igen end dejlig dag.

Dag 5, torsdag den 27. april
Vejr: Regn/overskyet 13,2 grader.
         24,5 km - 618 kalorier - 579 højdemeter

Da det regnede besluttede vi at aflyse cyklingen om formiddagen.

Efter morgenmaden viste Ina og hendes mand et nyt feriehus de havde restaureret af en gammel ruin. Superlækkert, men økonomisk nok uden for Dreamernes rækkevide.

Herefter gik turen til Reus, hvor vi spadserede en tur og besøgte museet der fortalte om Gaudis liv (arkitekt til mange særprægede bygninger, bl.a. i Barcelona). Det var en stor oplevelse.

Efter hjemkomsten var vejret forbedret, nogle tog en cykeltur, andre slappede af ved poolen. Jeg var blandt de sidste, da jeg ikke bryder mig om nedkørsler, når vejene kan være våde.

Om aftenen besøgte vi en restaurant, hvor vi fik serveret en yderst lækker 6 retters menu, bestående af egnens delikatesser. Supper lækkert. Ina havde sørget for at de havde åbent, alene for vores skyld. Det er service.

Henning og Erik holdt to blændende taler, hvor de takkede arrangøren Bruno og ruteplanlæggerne Torsten og Steen.

Torsten holdt et kort indlæg om hvorledes man præsenterer en dårlig nyhed positivt. Vi skal forsøge, at få ham til at holde det fulde indlæg ved lejlighed. Det var lærerigt.

Tilbage til hotellet, hvor der blev pakket og vi kom forholdsvis tidlig i seng

Dag 6, fredag den 28. april
Hjemrejse

Vi stod uhyggeligt tidligt op pakkede bilerne og kørte til Barcelona.

Her tog Henning og Erik hævn. De skulle flyve i et andet fly end os andre.

Da vi kom ud i flyet opstod der forhindringer, den tilkaldte truck udeblev, en del af flyets it-system gik ned. Det betød en forsinkelse på ca 2,5 timer.

Da vi nåede København kontaktede vi Erik og Henning, da stod de af i Nyborg, de blev herved kompenseret lidt for vores frie bar.

Vi ankom til Nyborg, efter Torsten mirakuløst havde sørget for nye plads biletter og mad til spisning i toget.

Efterskrift:

Det var en skøn tur, den bedste jeg har deltaget i med Cykelmotion Dream-Team. Det skyldes en perfekt planlægning af Bruno, Torsten og Steen og så naturligvis alles gode humør, som aldrig svigter, det fantastiske hus, de smukke omgivelser og de gode veje.

Jeg ved jeg på alle deltageres vegne kan sige tak til de tre. Efterfølgende har jeg talt med flere, alle er parate til at gentage turen i 2018!

Referant:
Mogens Pedersen

Den 02-03-2017

Tak til Bruno for dette flotte arrangement, det var med til at skabe den helt rigtige
spanske stemming, at du også er blevet valgt til "Chef-kok" kan ikke komme
som en overraskelse for noget - efter at vi har set og smagt hvad du kan trylle frem.
Det var bare ærgerligt at du kun fik tre kokkehuer du havde fortjent flere, men der
var vist noget med at du havde glemt den hjemmelavede dressing til laksen -
sådan en forglemmelse bliver straffet, den koster nemt et par stjerner.

Et godt møde - der blev serveret lækker Tapas med spanske vine fra egen vinimport www.smidtvine.dk (Bruno Smidt)
- også tak til John Parmo fra Jens Schultz XL-Byg som igen stillede lokaler til rådighed.

Den 16. februar 2017

Bike Camp i Spanien

Opsamlingsmøde: Tirsdag d. 28. feb. kl. 17.00, hos Jens Schultz, Odensevej.

Dagsorden:

Tapas, med lidt drikkelse til.
Bruno indleder.
Transport til og fra Barcelona.
Værelsesinddeling.
Ruter.
Diverse

Hilsen Bruno/Erik

Søndag d.23.til fredag d.28.april 2017

INFO / TILMELDING til  "Bike Camp i Spanien"

Mødet omkring evt. deltagelse var meget vellykket, der var mødt 10 medlemmer op, herudover et afbud fra en som var interesseret. Bruno havde lavet et komplet oplæg til turen med alle detaljer fra start til slut og omkostningerne for alt der vil berøre turen. Vi så billeder fra et bjergrigt område omkring Casa Argentera, et spændende område hvor den ene vinmark afløste den anden, i området øst herfor ud mod Middelhavet er der forholdsvist fladt, så der er gode muligheder for alle at deltage i turen, og efter en god cykeldag kan den lokale vin nydes ved poolen.

Følgende blev aftalt:

1. Pris ca.kr.5000,- for 6 dage (tidligere kr.4000,- for 5 dage)
  2. Indbetaling (flybilletter) kr.1000,- til klubbens konto senest den 3.januar 2017
  3. Tilmelding senest den 3.januar til Bruno
  4. Fulde navn og fødselsdag fra PAS sendes til Bruno senest den 3.januar
  5. Steen og Torsten kommer med  turforslag til både et hold 1 og et hold 2
  6. Klubben yder kr.500,- i tilskud pr.medlem - restbeløbet kr.3500,- indbetales senest den 1.april 2017.

Nogen vil måske synes det er med lidt kort varsel, men det skyldtes to ting, vi skal have reserveret hotellet, og vi skal også hurtigst muligt have bestilt flybiletter for, at få dem til en god pris . . . . . . . .

Så hvis der skulle være nogle som endnu ikke helt har besluttet sig  - så er det absolut allersidste chance, der er endnu 3 - 4 ledige pladser.

Se også www.CasaArgentera.com - hvor du kan finde "Cycling routes from L´Argentéra"